FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۲ ب.ظ

۰

محمد داوری درباره مصوبه شورای عالی اموزش و پرورش درباره حذف آزمون در مدارس ابتدایی و ازمون های وروردی مدارس خاص در پایه هفتم گفت: اقدام شایسته، مناسب و حرفه ای انجام شده است و جای خوشحالی و تقدیر دارد.

باید از این مصوبه حمایت شود چرا که با این تصمیم ها، در مسیر آموزش و پرورش حرفه ای و غیر طبقاتی، با فرصت های برابر برای همه افراد می رویم و امیدواریم که این تصمیم ها به سایر مدارس و مقاطع  گرفته شود و نهایتا به حذف کنکور که بزرگترین آزمون پر استرس است و باعث تجاری شدن آموزش و پرورش شده است، پیش برود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر با مخالفت هایی از طرف خانواده ها و از طرف برخی مدیران و معلمان مدارس مواجه شده است گفت: تردیدی نیست که دو دسته با این طرح مخالف باشند.

دسته اول کسانی هستند که با حذف این آزمون ها بازار و تجارت آموزشی آنها به خطر می افتد و منافع مالی شان را ازدست می دهند یعنی کاسبان حوزه آموزش.

دسته دوم اولیایی هستند که از نظر فرهنگی توجیه نیستند و تصورشان این است که فرزندانشان در مدارس خاص بهتر تربیت می شوند، در حالیکه دانش آموزان در مدارس خاص در یک محیط خاص و ایزوله شده آموزش می بیینند و در شرایط ویترینی رشد و پرورش می کنند و بعد از فارغ التحصیل شدن با مشکلات جدی در زندگی مواجه می شوند.

اگر مزایای این طرح تببین شود، خانواده هایی که فکر می کنند دانش آموزانشان در مدارس خاص رشد بهتری می یابند، خواهند فهمید این مدارس چندان فایده ای برای آنان ندارد و بهتر است فرزندان آنها در مدارس عادی درس بخوانند.

بنظرم مخالفان اصلی این مصوبه، گروه ها و افرادی هستند که منافع مالی آنها از اجرای این طرح به خطر می افتد و دست آنها از جیب مردم کوتاه می شود. باید به مردم گفت که از حذف این مافیا نگران نشوید که با این طرح دیگر متحمل هزینه های گزاف آموزشی نمی‌شوید و فرزندانتان تحت شرایط بهتری آموزش و پرورش می بینند.

وی با اشاره به اینکه این مافیا نیازهای کاذبی برای اولیا ایجاد کرده اند و اکنون اولیا را نگران می کنند که سرنوشت فرزندانتان چه می شود، از طرفی در برخی از مدارس سیستم مالی مدرسه مبتنی بر این طرح ها هست و اولیا مدارس از منافع مالی این ازمون ها منتفع می شوند، و مخالفت ها را از این منظر می توان ارزیابی کرد.

این فعال رسانه ای و مدنی گفت: خوشبختانه زمانی که در بالاترین مرجع اموزش وپرورش تصمیم گرفته شده و زمانی که سیستم مدیریتی و ساختار مدیریتی این مساله را بعنوان یک الزام تعیین می کند، بایست با جدیت بر اجرای این مساله پافشاری و نظارت شود و باید بطور با کسانی که به اجرای این طرح باور ندارند، کوتاه بیایند. در حقیقت از یک طرف نبایست از این طرح عقب نشینی شود و از طرفی با نظارت تا سطوح پایین باعث اجرای کامل این مصوبه شود.

وی گفت: صداوسیما و نویسندگان وفعالان حوزه آموزش و پرورش رسالت آگاهی دادن به خانواده  را برعهده بگرند و خانواده ها را به سمت نگرش درستی ببرند و آن‌ها را متوجه کنند که فرزندان‌شان با این مصوبه فرصت های بیشتری را کسب می کنند.

محمد داوری گفت: این طرح از نظر روانشناختی باعث کاهش استرس در کودکان می شود و از نظر جامعه شناسی مانع طبقاتی شدن آموزش می‌شود و دست کاسبان و مافیای آموزشی از جیب مردم را کوتاه می کند.

وی تاکید کرد: با این طرح بجای تجارت آموزشی رسالت آموزشی مورد توجه قرار می گیرد و بجای محوریت آموزش تربیت به تمامی معنا محوریت پیدا می کند و کمی گرایی جایش را به کیفی گرایی می دهد.  همه این مباحث شرایط طبیعی برای زیست در مدرسه ایجاد می کند و مانع رقابت های بیهوده در میان دانش آموزان و در مدارس می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۶
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی