FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۲۹ ق.ظ

۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون در ورودی پایه هفتم هم گفت: در این خصوص بزودی در شورای سیاست گذاری وزارت آموزش و پرورش تصمیم گیری می شود.
زینی وند در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر در خصوص روش جایگزین برای پذیرش دانش آموزان در مدرسه های پر متقاضی هم گفت: با حذف آزمون، طرح شهاب که مبتنی بر بروز خلاقیت در دانش آموزان است جایگزین آزمون خواهد شد.
وی درباره طرح شهاب تصریح کرد: دانش آموزی که استعداد دارد و تیز هوش است در طی فرایند اجرایی طرح شهاب خود را نشان می دهد.
زینی وند تاکید کرد هیچ کارشناسی تائید نمی کند که آزمون تنها مرجع انتخاب دانش آموزان با استعداد است بلکه  استعداد باید در طی یک فرایند خود را بروز دهد و در طرح شهاب به این شرایط توجه شده است.
 رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش درخصوص ممنوعیت برگزاری آزمون در دبستان های غیر انتفاعی گفت: از ابتدا هم برگزاری هرگونه آزمون در مدارس ابتدایی غیردولتی ممنوع بوده و نحوه گزینش برای مدارس غیردولتی بر اساس سابقه تحصیلی و مصاحبه بود.
مجتبی زینی وند با تأکید بر اینکه برگزاری هرگونه آزمون در مدارس غیردولتی وجاهت قانونی ندارد، افزود: از شورای عالی آموزش و پرورش تشکر می کنم که با این تصمیم، اضطراب را از دانش آموزان کم کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با این تصمیم نشان داد نه در حرف بلکه در عمل به دنبال تحقق اهداف تعلیم و تربیت است و مدرسه به عنوان کانون یادگیری به مدرسه زندگی تبدیل می شود.
وی افزود: این تصمیم زمینه مناسبی است که دانش آموزان را بر اساس رتبه در آزمون ها انتخاب نکنند بلکه بر اساس چگونگی مهارت های اجتماعی و مهارت های زندگی و تعامل با دیگران انتخاب کنند.
مجتبی زینی وند با بیان اینکه مصوبه ممنوعیت برگزاری آزمون در دوره ابتدایی مقدمه ای برای کاهش آزمون و رقابت ناصحیح در مدارس دولتی و غیردولتی است، گفت: مهم ترین ثمره این تصمیم، اثرات روانی و تربیتی مثبت در بین دانش آموزان است .
وی تصریح کرد: وقتی دانش آموزی در آزمونی موفقیت کسب نمی کند، احساس یأس و ناامیدی را در همان آغاز کودکی و ورود به مدرسه تجربه می کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آزمون ها موجب ایجاد رقابت کاذب بین دانش آموزان می شود، افزود: مهم ترین مولفه عدم برگزاری آزمون در دوره ابتدایی، ایجاد حس رفاقت بین دانش آموزان است.
زینی وند با بیان اینکه وجود آزمون های مختلف در مدارس موجب پدید آمدن موسسات مختلف و ایجاد بازاری وسیع برای انواع کتاب های کمک های درسی شده و این کتاب های کمک درسی و آزمون هایی که برگزار می شود گردش مالی بالایی را در پی دارد تأکید کرد: فضاسازی هایی که این روزها علیه ممنوعیت برگزاری آزمون در دبستان ها می شود منویات تربیتی ندارد بلکه برخی نیات سودجویانه در آنها نهفته است.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۳
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی