FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

يكشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۳۲ ق.ظ

۰

وزیر آموزش‌وپرورش در آئین رونمایی از سامانه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، گفت: ایجاد فرصت برابر و یکسان برای همه فرهنگیان جهت تصدی پست مدیریت مدارس با اجرای این طرح قابل انجام هست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، پیش از ظهر امروز سیدمحمدبطحایی در آئین رونمایی از سامانه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در اردوگاه شهید باهنر تهران که با حضور مدیران پروژه‌های استانی این فرایند برگزار شد، اظهار کرد: یکی از توقعات من با عنوان وزیر آموزش‌وپرورش در بدو ورودم، ایجاد فرصت یکسان برای همه فرهنگیان جهت تصدی پست‌های مدیریتی بود و این توقع با لطف الهی و پشتکار همکاران امروز محقق شد.

وی افزود: امیدوارم راه‌اندازی این سامانه راهکار جدیدی در راستای شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران آموزش‌وپرورش باشد، زیرا نقش و جایگاه مدیران مدارس در ارتقای جایگاه آموزش‌وپرورش بر کسی پوشیده نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: انتخاب و انتصاب یک مدیر شایسته می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند درحالی‌که نبود یک مدیر شایسته در یک مدرسه نه‌تنها مشکلات جاری را حل نکرده، بلکه بر مشکلات مدرسه نیز می‌افزاید.

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین، ارتقای شایستگی‌های مدیران آموزش‌وپرورش ازجمله زیر نظام‌های این سند است و تا قبل از اجرای این طرح، مدیران در یک دایره محدود و توسط رئیس اداره یک منطقه انتخاب می‌شدند، اما با راه‌اندازی این سامانه دایره انتخاب مدیران افزایش‌یافته است.

بطحایی خاطرنشان کرد: هم‌اینک و با راه‌اندازی این فرآیند علاوه بر گسترش دایره انتخاب مدیران، افراد شایسته در گوشه و کنار کشور می‌توانند داوطلب پست مدیریت مدارس شوند و پس از طی فرآیندهای موجود در سامانه، توسط یک کمیته مجرب تحت مصاحبه علمی قرارگرفته و نامشان در لیست افراد شایسته قرار می‌گیرد و در ادامه رئیس منطقه از بین شایستگان، مدیر مدرسه را انتخاب می‌کند.

وی شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی را اولین دستاورد اجرای این طرح برشمرد و عنوان کرد: در آموزش‌وپرورش ایده‌های بسیار خوبی ارائه می‌شود، اما هیچ‌کدام عملی نمی‌شود و در سال جاری ما شروع به عملی کردن ایده‌هایمان کردیم و پس از برگزاری انتخابات اعضای هیئت‌امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، این دومین سامانه‌ای است که تقویت مشارکت فرهنگیان را در تصمیم‌سازی‌ها را محقق می‌کند.

عضو کابینه تدبیر و امید، گفت: ممکن است در آغاز اجرایی شدن این طرح با مشکلاتی مواجه شویم، اما نباید ناامید شد و به‌مرور اشکالات را برطرف می‌کنیم و آن را توسعه می‌دهیم به‌طوری‌که در آینده مدیران سطح بالاتر را نیز از طریق همین سامانه انتخاب و انتصاب می‌کنیم.

وی افزود: افراد بسیاری از افراد در کشور هستند که بر اساس شایستگی‌هایی که دارند می‌خواهند از توانایی‌هایشان بیشتر استفاده شود و اکنون می‌توانند با ارائه رزومه خود در فرآیند انتخاب مدیران مشارکت کنند، البته گروه راهبری که برای هدایت این سامانه ایجادشده دائماً باید چالش‌ها را رصد و نسبت به رفع آن اقدام کند.

وزیر آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: هدف نهایی اجرای این طرح، بهبود مدیریت‌ها در آموزش‌وپرورش است، امیدوارم در سال 97 شاهد اولین دستاورد اجرای طرح در خصوص ارتقای مدیریت‌ها باشیم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۵
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی