FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۸ ق.ظ

۰

اما وضعیتی که ما امروز با آن مواجه هستیم، کاملاً با قبل متفاوت است. ویروس‌ها به معنای واقعی کلمه قادرند دنیای شما را از شما بگیرند و دلیلش هم این است که این دنیا برای درصد بالایی از مردم به معنای تلفن‌ها و دستگاه‌های همراهشان است، ما امروزه شاهد این هستیم که این حملات به طور روزافزونی در حال هدف گیری این دستگاه‌های همراه است و این طور که به نظر می‌رسد تمرکز هکرها به سمت دستگاه‌ها و تلفن‌های همراه تغییر کرده است. خیلی از مردم همیشه نگران این هستند که نکند کسی از دور مشغول هک کردن گوشی آنها باشد و زندگی و دنیای دیجیتال آنها را نابود کند.

بیشتر مردم عادی اطلاعات شخصی خود را به دلیل دسترسی آسان و قابل حمل بودن روی تلفن‌های همراه خود ذخیره می‌کنند. هکرها هم بدافزار را، دقیقاً به همین دلیل، طوری طراحی می‌کنند که با نفوذ به سیستم شما بتوانند اطلاعات تماس و ایمیل‌های شما را بخوانند و حتی به اطلاعات رد و بدل شده توسط نرم افزارهای بانکی شما دست پیدا کنند.

اگر شما به موقع دست به کار نشده باشید، ممکن است دیگر کار از کار گذشته باشد و تلفن هوشمند یا تبلت شما در حال ارسال اطلاعات به هکرها باشد. هر چقدر شما دیرتر اقدام به پاک‌سازی ویروس کنید آسیب شدیدتری از جانب آن متوجه شما خواهد شد.

باید بدانید که شما در صورت فعال باقی ماندن ویروس در معرض خطر خواهید بود و هر لحظه احتمال به سرقت رفتن اطلاعات شما و سوء استفاده از آنها بیشتر می‌شود. یادتان باشد که بدافزارها ورود خود به سیستم شما را فریاد نمی‌زنند، بلکه جایی در عمق اپلیکیشن‌های شما پنهان شده و در حال آماده شدن برای حمله هستند و شما متأسفانه کاملاً از وجود آن‌ها بی خبر هستید.

چگونه بفهمید که گوشی شما ویروسی شده است

البته این شما نیستید که باید این موضوع را بررسی کنید، اما به هر حال چند علامت وجود دارد که در صورت مشاهده آنها، گوشی شما به احتمال زیاد ویروسی شده است.

1. تمام شدن غیر معمول باتری گوشی

اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی یا دستگاه‌های قابل حمل دیگر شما انرژی زیادی مصرف می‌کنند و در نتیجه باتری شما خیلی سریع خالی می‌شود.. اگر شما متوجه شدید که باتری گوشی شما سریع‌تر از معمول خالی می‌شود بهتر است که اپلیکیشن‌های نصب شده را دوباره مورد بررسی قرار دهید و چک کنید که کدام یک از آنها بیش از حد معمول و تعیین شده برای آن کار می‌کند. اگر چنین اپلیکیشنی را پیدا کردید تقریباً می‌توانید مطمئن باشید که یک ویروس است. شما در این گونه موارد باید خیلی سریع وارد عمل شده و اپلیکیشن‌هایی را که به آنها نیازی ندارید پاک کنید.

2. مصرف بیش از حد ترافیک اینترنتی

اولین و مهم‌ترین نشانه ویروسی شدن یک تلفن هوشمند مصرف بیش از حد و نامشخص ترافیک اینترنتی شماست. اگر متوجه شدید که ترافیک اینترنت شما خیلی سریع‌تر از حد معمول به اتمام می‌رسد، به احتمال زیاد یک ویروس در حال مصرف ترافیک شما است.

موبایل شما، بدون آنکه متوجه باشید، در حال اجرای دستورات ویروس در پس زمینه سیستم و مصرف سریع ترافیک شما است. در واقع شما دارید هزینه اجرا و تخریب گوشی خود توسط بدافزار را از جیب خود پرداخت می‌کنید.

شاید از کار افتادن یا کند شدن اپلیکیشن‌ها زیاد هم عجیب نباشد، ولی گاهی اوقات نشانه آن است که این اپلیکیشن در واقع یک بدافزار است که در حال دستکاری سیستم عامل یا نرم افزارهای گوشی شماست. دلیل آن هم این است که ویروس‌ها به طور معمول از قوانین سیستم عامل سرپیچی می‌کنند و در نتیجه نرم افزار به درستی کار نمی‌کند.

برخی اوقات تعداد زیادی اپلیکیشن ناخواسته روی سیستم شما نصب است که با وجود اینکه به نظر سالم می‌رسند ولی شما یادتان نمی‌آید که آنها را دانلود کرده باشید. این اپلیکیشن‌ها بسیار فریبکارانه عمل می‌کنند و شما هم متقابلاً باید محتاطانه عمل کرده و سریعاً آنها را پاک نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۱
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی