FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۴ ق.ظ

۰

به گزارش ایسنا، سید محمدبطحایی درآیین شروع سال تحصیلی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی افزود: برای اجرای تحول در مدیریت باید برنامه هایی را اجرا کنیم به طوری که مدیران مدارس دائما منتظر رسیدن نسخه از ستاد نباشند. لذا همانطور که انسان دائما در حال تغییر و نیازمند تحول است، نظام تعلیم وتربیت نیز دائما به تحول نیاز دارد.

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار داشت: در دهه های اخیر دائما سند تهیه کردیم و بخشنامه های بسیاری را به عنوان سند راهبردی به مدارس ارسال کردیم به طوری که تصور می شد مدارس خودشان فاقد هرگونه تفکر و خلاقیت هستند و نیازمند ارسال راهکارهستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه درحوزه دانش، ابزار و روش عقب افتاده بسیار مهلکی داریم، گفت: در به کارگیری روش ها عقب تریم، زیرا اغلب روش های ما مربوط به سال های بسیار دوراست. لذا تحول در آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر است و اگر آموزش و پرورش متحول نشود، جایگاه خود را در جامعه پیدا نمی کند و جامعه، آموزش و پرورش را قبول ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا دانش آموزان باید به سمت آزمون ها بروند و شرکت درآزمون‌ها تبدیل به افتخار شود؟ این انحراف در نظام تعلیم و تربیت است. لذا این آزمون‌گرایی به دوره ابتدایی وحتی پیش دبستان کشیده شده است. بچه‌ها باید در این دوره کودکی کنند و نباید شخصیت‌شان را در رقابت های غیر ضرور متلاشی کنند، لذا بسیاری از رفتارها و آسیب‌های اجتماعی در آینده، ناشی از همین شرایط و رقابت‌های علمی امروز است، بنابراین چاره‌ای جز تغییر در محتوا نداریم و باید آنچه بچه‌ها را از مدرسه بیزار کرده و شادی را از بچه‌ها گرفته است، تغییر کند، و فشارهای بی‌موردی که خواب و خوراک را از بچه گرفته است، حذف شود.

تدوین طرح ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین طرح ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این طرح اواسط مهر ماه جاری تدوین و برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: یکی از مهم‌ترین آیین نامه‌های وزارت علوم که اخیرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شده «آیین نامه یکپارچه‌سازی آموزش عالی» است که در حال حاضر به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و این مراکز در حال اجرایی کردن آن هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم و مورد توجه در بحث آموزش عالی، تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در پذیرش کنکور است که این موضوع از طرف شورای سنجش و پذیرش،

لازم الاجرا شده است، اما با توجه به اینکه این موضوع اعتراضاتی از سوی داوطلبان را به همراه داشت، تصمیم به بازنگری این تبصره داریم و در این زمینه اگر تغییری حاصل شود به اطلاع داوطلبان خواهیم رساند؛ ضمن اینکه تاکنون در این زمینه تصمیم‌گیری نشده و در صورت اتخاذ مواضع جدید از کنکور سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجویان دوره دکتری سالیانه تعداد ۲۴هزار نفر است و در سال نیز حدود ۲۰هزار دانشجوی دکترا فارغ‌التحصیل می‌شود.

استادان جوان به انجام فرصت مطالعاتی در صنعت ملزم شدند

قائم مقام وزیرعلوم گفت: اعضای هیأت علمی جوانی که از سال جدید استخدام می‌شوند، ملزم هستند ۳تا ۶ماه در حوزه‌های صنعت یا حوزه‌هایی که مربوط به رشته آنها می‌شود، فرصت مطالعاتی طی کنند.

عبدالرضا باقری در گفتگو با مهر با اشاره به آیین نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی جوان در صنعت، گفت: این آیین نامه از مهر ماه سال جاری اجرایی می‌شود.

قائم مقام وزیر علوم افزود: این آیین‌نامه در راستای انتقال خدمات اعضای هیأت علمی به صنعت و جامعه تدوین شده است که اعضای هیأت علمی بتوانند بیشتر در خدمت جامعه و صنعت باشند.

باقری خاطرنشان کرد: برای اعضای هیأت علمی که در حال حاضر اشتغال دارند نیز به صورت تشویقی ظرفیت‌هایی پیش‌بینی شده تا اگر علاقمند باشند بتوانند از این فرصت مطالعاتی استفاده کنند.

انتصاب مجریان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در آموزش عالی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت متبوع را با حفظ سمت به عنوان مجری پروژه‌های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی؛ بازنگری و اصلاح نظام آموزش عالی برای ارزش آفرینی و کارآفرینی، طراحی الگوی تغییر نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات کلان، دستگاهی و بنگاه‌های اقتصادی کشور و گسترش آموزش عالی مهارتی و ساما‌ندهی نظام صلاحیت حرفه‌ای منصوب کرد.

همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دیگر دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم را با حفظ سمت به عنوان مجری پروژه‌های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی؛ تبدیل پنج دانشگاه و واحد پژوهشی کشور به تراز بین‌المللی و طراحی و پیاده‌سازی نظام آمایش آموزش عالی و پژوهش به منظور مأموریت‌گرا کردن فعالیت‌های مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور منصوب کرد.

آغاز ثبت‌نام چهارمین دوره بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه برای ثبت‌نام در چهارمین دوره بورسیه بنیاد دعوت به عمل آورد.

به گزارش ایسنا، دانشجویان می‌توانند از تاریخ۰۱ر۰۷ر ۹۷الی ۱۱ر۰۷ر۹۷ با مراجعه به وب سایت رسمی بنیاد حامیان دانشگاه تهران به آدرس اینترنتی utf.ut.ac.irبا مطالعه شرایط ثبت‌نام، نسبت به تکمیل نمودن فرم و دریافت کد پیگیری، ثبت‌نام کنند و همچنین برای اطلاع از اخبار بورسیه مذکور به کانال تلگرام بنیاد حامیان دانشگاه تهران به آدرس hamiyanut@ مراجعه کنند.

لازم به ذکر است این بورسیه از نوع پرداخت جایزه تحصیلی به دانشجویان برگزیده علمی شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه تهران، به مبلغ دو میلیون ریال در ماه و به مدت ۱۰ماه در سال تحصیلی استکه با حمایت خیرین نیک‌اندیش توسط بنیاد حامیان دانشگاه تهران اعطا می‌شود.

مصوبه انتقال دانشجو به داخل فقط تا اسفند اجرا می شود

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: مصوبه پذیرش دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دانشگاه های داخل (به دلیل مشکلات ارزی) فقط تا اسفند ماه سال جاری لازم الاجرا است.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با مهر درباره شائبه دور زدن کنکور با جذب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در

دانشگاه های داخل، گفت: مصوبه ای که در این خصوص ابلاغ شده تا اسفند ماه سال جاری لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: البته وزارت علوم کلیت قضیه را ابلاغ کرده و جزئیات آن در دانشگاه‌ها تعریف می شود، به طور قطع دانشگاه‌ها زیر بار این موضوع نمی روند تا دانشجویی ضعیف که ضعیف‌تر از جایگاه دانشگاه است را جذب کنند. معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تمام این موارد به دانشگاه ها تفویض اختیار شده و اعتبار دانشگاه محل تحصیل دانشجو نیز بسیار مهم است. وی ادامه داد: وزارت علوم اعلام کرده است که این دانشجویان باید در دانشگاهی درسی بخوانند که معتبر باشد و میزان اعتبار آن نیز توسط دانشگاه‌ها ارزیابی می شود.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: ازطرفی نیز باید مشکل مالی دانشجویان متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل کشور محرز شود، شرایط به خوبی پیش بینی شده، ممکن است چنین ذهنیتی ایجاد شود ولی هدف این طرح دورزدن کنکور نیست، مراقبت های لازم توسط دانشگاه ها صورت می گیرد.

تکذیب پذیرش دانشجوی شاغل به تحصیل در خارج

در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دنبال طرح مسائلی در خصوص حضور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در این دانشگاه ، طی جلسه‌ای با دانشجویان دانشکده دندانپزشکی گفت: تا کنون هیچگونه پذیرش دانشجوی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، دکتر امیر محسن ضیایی در این دیدار، گفت: بسیاری از مطالبات دانشجویان، به عنوان مطالبات دانشگاه در سطحی کلان‌تر در حال پیگیری است. وی افزود: گرچه جذب منابع مالی از طریق دانشجویان شهریه پرداز یک راهبرد در شرایط کمبود منابع مالی می‌تواند باشد که بر اساس قانون و ابلاغیه های بالادستی صورت

می گیرد ولی تا کنون هیچ دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در نیمسال تحصیلی مهرماه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرش نشده است و برای پذیرش آنها در نیمسال‌های تحصیلی آتی نیز تصمیمی اتخاذ نشده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۰
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی