FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

جمعه, ۴ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۳۵ ب.ظ

۰

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، مبلغ ۲۰ میلیون ریال شارژ تلفن همراه و همچنین خریدهای اینترنتی انجام‌ شده است در حالی‌که کارت‌ بانکی در اختیار خودش بوده است.

سرهنگ افتخاری با اشاره به این‌که متهم از هویت پدر شاکی استفاده کرده است، گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که سیم‌ کارت شاکی مدتی قبل مفقود شده و در اختیار وی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های فنی به‌ عمل‌ آمده و شگردهای خاص پلیسی مشخص شد که همکار شاکی به‌ صورت مخفیانه سیم‌ کارت را از جیب شاکی برداشته است و همچنین با اعتمادی که شاکی به وی داشته است چندین مرتبه با استفاده از اطلاعات کارت‌ بانکی وی اقدام به خرید شارژ کرده است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان بیان کرد: متهم با داشتن شماره تلفن شاکی و همچنین اطلاعات کارت‌ بانکی به‌ راحتی توانسته بود از حساب وی سوءاستفاده کند که در ادامه روند پرونده، متهم به پلیس فتا احضار و به بزه انتسابی اقرار کرد که پرونده و شاکی جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا ارسال گردید.

وی یادآور شد: ارزان بودن سیم کارت‌ها بعضاً باعث شده تا افراد در نگهداری سیم کارت‌ها دقت لازم را نداشته و در پی آن چندین سیم کارت داشته باشند، در حالی که نمی‌دانند که این سیم کارت‌ها کجا و در دسترس چه کسی است، عدم دقت در نگهداری سیم کارت ممکن است باعث شود در دسترس افراد سودجو قرار گیرد و آن‌ها با فعال کردن سیم کارت، در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و به فعالیت‌های مجرمانه اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با تأکید به شهروندان گفت: حتما سیم کارت‌های غیر فعال خود را که گم کرده‌ و یا در حال حاضر نمی‌دانند کجاست، از طریق اپراتور مرتبط بسوزانند تا از سوی افراد سودجو مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

سرهنگ افتخاری در مورد نگهداری اطلاعات کارت‌های بانکی نیز گفت: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند رمز کارت عابر بانک محرمانه است و از قرار دادن اطلاعات حساب خود در اختیار دیگران خودداری نمایید.

وی تغییر رمز کارت‌های بانکی به صورت دوره‌ای را یک ضرورت خواند و افزود: حتماً در رمزگذاری از اعدادی استفاده کنید که قابل حدس زدن نباشد و به هیچ عنوان سیم‌کارت و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت مجبوری حتماً در اولین فرصت رمز اول و دوم آن را تغییر دهید.

این مسئول انتظامی در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا هست، گفت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اطلاع‌رسانی نمایند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۴
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی