FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

يكشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۲۸ ب.ظ

۱

این پیامک متعلق به سیم‌کارت شما نیست!

يكشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۲۸ ب.ظ

ارزان بودن سیم‌کارت‌ها بعضا باعث شده تا افراد در نگهداری سیم‌کارت‌ها دقت لازم را نداشته و در پی آن چندین سیم‌کارت داشته باشند، در حالی که نمی‌دانند که این سیم‌کارت‌ها کجا و در دسترس چه کسی است. عدم دقت در نگهداری سیم‌کارت ممکن است باعث شود این سیم‌کارت در دسترس افراد سودجو قرار گیرد و آن‌ها با فعال کردن سیم‌کارت، در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و به فعالیت‌های مجرمانه اقدام کنند.

از طرفی درصورت هرگونه ایجاد مزاحمت از طریق سیم‌کارت و یا ارتکاب اعمال مجرمانه، این مالک سیم‌کارت است که در وهله‌ی اول باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد، زیرا قانون وی را دارنده سیم‌کارت می‌شناسد؛ هرچند بعد از بررسی‌های فنی می‌توان مشخص کرد که این تماس از سوی وی صورت نگرفته است، اما قانون در ابتدا مالک سیم‌کارت را می‌خواهد و وی باید پاسخ‌گوی محاکم قضایی و شاکی باشد تا بعد که مجرم اصلی شناسایی شود.

به همین دلیل به دارندگان سیم‌کارت‌ها توصیه شده حتما در نگهداری سیم‌کارت‌های خود دقت لازم را داشته باشند و سیم‌کارت‌هایی را که نیاز ندارند، حتما از طریق اپراتور مربوطه غیرفعال کنند و به هیچ وجه سیم‌کارت تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا هرگونه استفاده خلاف قانون، عواقب آن بر عهده مالک اصلی سیم‌کارت بوده و وی مقصر شناخته خواهد شد.

هنگام خرید و فروش سیم‌کارت توسط کاربر، درصورتی که وی پیش از این، شماره تلفن خود را در سامانه وارد کرده باشد، خرید سیم‌کارت از طریق پیامک به او اطلاع داده می‌شود. اما برخی از کاربران این موضوع را مطرح کردند که پیامک‌هایی برای آن‌ها ارسال شده که از خرید و فروش سیم‌کارت با کد ملی آن‌ها خبر می‌دهند، در صورتی که خودشان به خرید و فروش اقدام نکرده‌اند.

اگر چنین اتفاقی برای شما رخ داد، باید با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین، از سیم‌کارت‌هایی که به نام شماست، مطلع شوید. اگر سیم‌کارتی که در این سامانه وجود داشت، توسط شما خریداری نشده، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کرده و با ارائه کارت ملی از خطوطی که ممکن است بدون اطلاعتان با کد ملی شما ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنید.

اما درصورتی که در این سامانه سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت‌هایی که به نام شماست وجود ندارد، با وجود این هم‌چنان پیامک‌هایی مبنی بر خرید و فروش سیم‌کارت با کد ملی دریافت می‌کنید، ممکن است این خرید و فروش توسط صاحب سیم‌کارت دوم گوشی شما انجام شده باشد. درواقع گوشی‌های دوسیم‌کارته این قابلیت را دارند که از هر دو سیم‌کارت واردشده پیامک دریافت کنند و این موضوع می‌تواند این شک را در کاربر ایجاد کند که سیم‌کارت اشتباهی به نام او ثبت شده است.

بنابراین اگر پیامی دریافت کردید مبنی بر این‌که سیم‌کارتی با کد ملی شما ثبت شده است، اما خودتان سیم‌کارتی را دریافت نکرده باشید، ابتدا باید به سامانه‌ی رگولاتوری مراجعه کنید؛ اگر شماره سیم‌کارتی که پیامک آن برای شما فرستاده شده است به نام شما نباشد، ممکن است این سیم‌کارت متعلق به کاربری باشد که مالک سیم‌کارت دوم گوشی دوسیم‌کارته‌ی شماست.

با راه‌اندازی سامانه‌ استعلام تعداد خطوط مشترکین برای احراز هویت و ساماندهی سیم‌کارت‌ها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir، کاربران می‌توانند از تعداد خطوطی که با کد ملی آنان ثبت شده، آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.

هم‌چنین کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خود اقدام کنند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۴
معصومه عرفانی خواه

نظرات  (۱)

۰۴ آذر ۹۷ ، ۱۳:۴۷ همطاف یلنیـــز
سلام سلام
.
متشکرم از اطلاع رسانی :))
استعلام کردم و سریع از طریق پیامک جوابش آمد.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی