FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۴۱ ب.ظ

۰

به گزارش دفتر معاونت آموزش ابتدایی، مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی و شهروندی در دوره ابتدایی با تاکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی با همکاری معاونت آموزش ابتدایی و دفتر امور بین الملل با حضور کارشناسان ستادی و استانی از امروز سه شنبه 27 آذر ماه به مدت سه روز، برگزار می گردد.

حکیم زاده ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی بیان کرد: باید به دانش آموزان مهارت چگونه زیستن را یاد بدهیم و دانسته های دانش آموزان را طوری هدایت کنیم تا بتوانند از دانسته های خود در عمل، استفاده کنند.

وی افزود: مهارتهای زندگی برای همه انسانها یکسان است اما در این کارگاه آموزشی به دنبال کسب مهارتهای زندگی ایرانی اسلامی مبتنی بر چارچوب خاص نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های متعدد منابع دینی که کاربست بهتر زیستن را بطور کامل دربر دارد، استفاده کنیم.

معاون وزیر در ادامه با اشاره به خصوصیت احترام به تفاوتهای فردی دانش آموزان گفت: باید به تفاوت های فردی دانش آموزان از جمله : تعامل انسانی، کنترل هیجانات، مدیریت مشکلات، حق تعارض و دیگر مهارتهای زندگی که در روزمره به آن نیاز داریم، بپردازیم و به جای پر کردن ذهن دانش آموزان با محفوظاتی که شاید در آینده بسیاری از آنها مورد استفاده قرار نگیرد، به دانش آموزان آموزش دهیم چگونه به تفاوتهای فردی یکدیگراحترام گذاشته و این تفاوتها را به فرصت تبدیل کنند.

حکیم زاده یادگیری چگونگی تعامل با محیط زیست و مدیریت منابع را مثالی برای یادگیری مهارتهای زندگی برشمره و بیان کرد: دانش آموزان باید روش صحیح استفاده از منابع را یاد گرفته تا از تخریب محیط زیست جلوگیری شده و مهارت تعامل درست با محیط اطرافشان را کسب نمایند.

وی افزود: اگر بخواهیم دانش و مهارت را به دانش آموزان عرضه کنیم ولی در نگاهمان و فرآیند یادگیری و در محیط مدارس، تحول اساسی اتفاق نیفتد و نگاه تخصصی که در سند تحول بنیادین وجود دارد را در نظر نگیریم، اهدافمان محقق نخواهد شد.

حکیم زاه افزود: باید مدارس شاد داشته باشیم و یادگیری لذت بخش بوده نه اینکه کودکانمان را نادیده بگیریم. اگر روح حاکم و نگاه تعاملی بین مربی و متربی تغییر پیدا نکند، هر چقدر هم که در مدارس از فناوریهای جدید استفاده کنیم، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی به نگاه تخصصی به دوره ابتدایی که در سند تحول بنیادین آمده اشاره کرده و بیان کرد: باید با همان نگاه تخصصی به اقتضائات دوران کودکی نگاه کنیم و به شرایط و ویژگیهای کودک بها داده و نوع تعاملاتمان در جهت رشد خلاقیت و احساس امنیت او، پیش رود.

وی به مدرسه شاد اشاره کرده و تاکید کردند: منظور از مدرسه شاد، مدرسه ای است که بیشتر از هر چیز به احساسات درونی که در اثر دریافتهای دانش آموزان از تعامل با دیگران است، نشات می گیرد. برای اینکه دانش آموزان از حس خوبی لذت ببرند باید از مقایسه و تحقیر دست برداشت و تفاوتهای آنها را بپذیریم و به این تفاوتها احترام بگذاریم تا شاد باشند، بدترین نوع تنبیه دانش آموز، نادیده گرفتن اوست

 

وی سه شرطی که برای شکل گیری مدارس شاد در نظر گرفته شده، را افراد و تعاملاتشان و ارتباط بین آنها، فرایندهایی که اتفاق می افتد و فضای فیزیکی ذکر کرده و به نشانگرهایی برای رسیدن به این چارچوب جامع و تبدیل محیط یادگیری به یک محیط شاد، اشاره کردند.

رضوان حکیم زاده جایگزین کردن دوستی و همکاری به جای رقابت در مدرسه را عنوان کرده و افزود: اگر معلمین نگرش مثبت به همه دانش آموزان داشته باشند و علیرغم تفاوتهای فردی از هر لحاظ، به دانش آموزان احترام گذاشته و کارگروهی را تشویق کنند، شرایط و محیط امنی برای دانش اموزان فراهم خواهد شد و این احترام و اعتماد متقابلا از جانب دانش آموزان به معلمین را خواهیم داشت و باید انتظاراتمان را متناسب با توانمندیهای دانش آموزان تنظیم کنیم.

وی در پایان به اهمیت دادن به رویکردهای آموزش و پرورش بخصوص اهمیت دادن به دوره کودکی و جدی گرفتن بحث تکالیف مهارتی که در راستای مهارت آموزی است، پرداختند.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۳
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی