FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۳۱ ق.ظ

۰

نگارش ۲۳٫۶ دانا متوسطه دوره دوم (۹۸۰۱۱۷)

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۳۱ ق.ظ
  • پیرو دستورالعمل صادره از سوی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مجددا تذکر داده میشود که احتمالا از اوایل تابستان سال آینده به بعد سال و دوره و نوبت جاری قابل عملیات در سیستم تابع تاریخ های معینی به شرح زیر بوده و بصورت اتوماتیک توسط خود سیستم اعمال خواهد شد :

    از تاریخ اول اسفند ماه هر سال سیستم در مدارس روزانه

    فقط اجازه کارکرد با نوبت دوم از دوره ضمن سال سال جاری تحصیلی یا دوره های بعد از آن را میدهد . در مدارس بزرگسال هم فقط اجازه کارکرد با ترم دوم بزرگسال سال تحصیلی جاری یا دوره های بعد از آن را میدهد.

    از تاریخ اول مرداد ماه هر سال سیستم در مدارس روزانه فقط اجازه کارکرد با دوره تابستانی روزانه سال جاری تحصیلی یا دوره های بعد از آن را میدهد . در مدارس بزرگسال هم فقط اجازه کارکرد با ترم تابستان بزرگسال سال تحصیلی جاری یا دوره های بعد از آن را میدهد.

    از تاریخ اول آبان ماه هر سال سیستم در مدارس روزانه فقط اجازه کارکرد با دوره ضمن سال سال و نوبت اول سال جاری تحصیلی یا دوره های بعد از آن را میدهد . در مدارس بزرگسال هم فقط اجازه کارکرد با ترم اول بزرگسال سال تحصیلی جاری یا دوره های بعد از آن را میدهد.

    به محض اینکه سررسید ِیکی از این تاریخ ها فرا برسد سیستم کلیه عملیات مربوط به گذشته را بطور کامل قفل خواهد کرد . در اینصورت هرگونه اصلاحیه ای بر روی سوابق گذشته فقط از دو طریق امکان پذیر خواهد بود : الف – ایجاد و ثبت سند اصلاحیه – اخذ شماره مجوز از منطقه و سپس اعمال آن سند اصلاحیه در سیستم                             ب – باز کردن یک روزه یک سال و دوره و نوبت با اخذ مجوز از مسئول منطقه که برای این کار تمهیداتی هم در سامانه School برای صدور مجوز لازم و هم در سیستم مدرسه جهت کارکردن با آن مجوز صادره یک روزه پیش بینی شده است .

    روش کار به این صورت است که مدرسه از مسئول سیستم در سطح منطقه تقاضا میکند که به علت مشخصی احتیاج دارد تا موقتا و فقط برای مدت یک روز یک سال و دوره   و نوبت امتحانی در سیستم مدرسه باز شود .مسئول منطقه با ورود به سامانه School این تقاضای مدرسه را با ذکر تارِیخ روز مورد تقاضای مدرسه در قسمت جدیدی که به این سامانه اضافه شده است ثبت میکند و سامانه در مقابل به او یک شماره مجوز میدهد . مسئول منطقه این شماره مجوز را به مسئول سیستم مدرسه مِیدهد و او در سیستم مدرسه با بخش جدیدِ که در قسمت “عملیات اولیه” اضافه شده است این تقاضای خود را ثبت و شماره مجوز ارائه شده از منطقه را هم درج میکند . در صورتیکه این شماره مجوز معتبر باشد این تقاضا در سِیستم مدرسه ثبت میشود . حال هنگام ورود مجدد به سیستم مدرسه ای، سیستم ابتدا در اسناد تقاضای باز شدن یک سال و دوره جستجو میکند که آِیا سندی به تاریخ امروز ثبت شده است ِیا خیر . اگر چنین سندی را پیدا کرد آن سال و دوره و نوبت تحصیلی را برای کاربر مدرسه ای باز میکند . و اگر چنین سندی وجود نداشت سیستم بر طبق محاسبات خود سال و دوره و نوبت معتبر سیستم را تشخیص و باز خواهد کرد .هرگاه مدرسه یک سال و دوره مورد نظرش را باز کرد و وارد سیستم شد و کارهای خود را انجام داد و حالا قصد دارد تا دوباره به سال و دوره جاری برگردد فقط کافی است تا دوباره به قسمت درج سند تقاضای باز شدن یک سال و دوره مراجعه نموده و در همان سند صادر شده قبلی تیک (چک مارک) مربوط به فعال بودن آن سند را خاموش نماید . البته این فقط در صورتی مفید خواهد بود که کاربر هنوز در همان روز تاریخ سند باشد والا با تعویض روز ، اتوماتیک این سند کارایی خود را از دست میدهد .

     

    • گرفتن سوابق مربوط به دروس باقیمانده از سناد و درج نمرات آن ها :

    در این نگارش طبق هماهنگی های انجام گرفته با سناد ، امکان گرفتن ثبت نام و انتخاب واحد مربوط به دروس باقیمانده دانش آموزان که قبلا در سناد ثبت شده اند فراهم گشته است . مثلا فرض کنید که در سناد برای یک دانش آموز در ترم تابستان روزانه سال ۹۶ برای او ثبت نام و انتخاب واحد دروس باقیمانده صورت گرفته است . با توجه به توضیحاتی که در بخش قبلی بیان شد الان که در ماه اسفند قرار دارِیم   سال و دوره جاری تمام مدارس مربوط به سال ۹۷ خواهد بود و هیچ سیستم مدرسه ای قادر به کارکردن با سال و دوره ۹۶ دوره تابستانی   و دریافت اطلاعات آن از سناد نمیباشد .پس راه حل چیست؟

    ابتدا مدرسه از مسئول منطقه تقاضا میکند که برای او مجوزی برای باز شدن یک روزه ترم تابستان روزانه سال ۹۶ صادر کند . پس از ثبت این مجوز در سیستم او قادر خواهد بود تا به مدت یک روز در این سال و دوره کار کند . خوب پس حالا هم میتواند دریافت ثبت نام و انتخاب واحد دروس باقیمانده را از سناد انجام دهد وهم میتواند نمرات دروس در نوبت های مختلف را وارد نماید .

     

    • ثبت مشخصات فردی و سوابق تحصیلی مربوط به دانش آموزان فارغ التحصیل تغییر جنسیت داده در مدرسه جدید :  

    مراحل کار بصورت زیر خواهد بود :

    الف – ابتدا مدرسه مبدا دانش آموز ، کلیه مشخصات و سوابق تحصیلی او را بصورت انتقال دانش آموز به منطقه دیگر به سرور دانش آموزی منتقل و رمز انتقال صادره را به مدرسه مقصد اعلام میدارد .

    ب- در مدرسه مقصد در بخش نقل و انتقال سروری بخش جدیدی اضافه شده برای دریافت سوابق این دانش آموزان تغییر جنسیت داده .در این بخش در صفحه ورود اطلاعات کاربر باید کد دانش آموزی قبلی و نام کوچک قبلی و نام کوچک جدید دانش آموز و جنسیت جدید دانش آموز را وارد نماید . با زدن رمز انتقال ، سوابق دانش آموز قبلی از روی سرور دریافت شده و تغییر نام و جنسیت و مدرسه و کد دانش آموزی بر روی آن صورت گرفته و در سِیستم مربوط به مدرسه جدید ثبت میشود .

    تغییر کد دانش آموزی اجباری نیست اما توضیح داده شده که در صورتیکه قصد تغییر این کد را دارید . بجای کد قبلی، حتما از کد ملی دانش آموز استفاده نمایید.. تغییر کد دانش آموزی اکیدا توصیه میگردد !

نکته : بعد از نصب نگارش حتما بخش بروزرسانی محتوای دروس از منابع داخلی سیستم دانا دربخش دوم سیستم را اجرا نماییدوتوجه نمایید یکبار قبل ازبروزآوری ویکبار بعداز بروزآوری از اطلاعات خود ذخیره سازی بگیرید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۵
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی