FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

يكشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۵۱ ق.ظ

۰

کدام سرویس اینترنت ADSL مخابرات مناسب است؟

يكشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۵۱ ق.ظ

شاید قرار گرفتن نام مخابرات در کنار سایر شرکت‌های خصوصی در زمینه ارایه اینترنت پرسرعت خانگی، جالب توجه باشد چرا که زمانی بود این شرکت به تنهایی در صدر ارایه‌دهندگان اینترنت پرسرعت قرار داشت و بسیاری از کاربران به دلیل عرضه سرویس‌های نامحدود و همچنین ارزان قیمت و از سوی دیگر، انحصاری بودن این شرکت در زمینه خدمات‌دهی اینترنتی، مخابرات را برای اتصال به شبکه اینترنت انتخاب می‌کردند ولی در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خصوصی همپای این شرکت بزرگ نسبتا خصوصی (!) فعالیت می‌کنند.

این شرکت که روزی به اینترنت نامحدود معروف بود و بسیاری از کاربران به این دلیل سراغ آن می‌رفتند، در حال حاضر با توجه به مصوبه وزارت ارتباطات، ملزم به رعایت قانون حجم منصفانه شده و پلن‌های موجود در سایت این شرکت، با اعلام سرعت‌های مختلف و حجم منصفانه متنوع، برای مشتریان قابل خریداری است.

طبق مصوبه وزارت ارتباطات و چیزی که در اطلاعیه‌های مخابرات مشخص است، کاهش سرعت اینترنت کاربران پس از اتمام حجم مصرف منصفانه است که طبق قانون به عدد ۱۲۸ کیلوبیت کاهش پیدا می‌کند. مشتریان می‌توانند با خرید حجم اضافی یا تمدید اشتراک خود، نسبت به افزایش سرعت اینترنت خود اقدام نمایند.

با توجه به دسته بندی‌های مختلف موجود در سایت رسمی شرکت مخابرات، ما برای دسته‌بندی بهتر سرویس‌ها، معیار سرعت را در نظر گرفتیم که در سرعت‌های مختلف ۵۱۲ کیلوبیت تا ۵۰ مگابیت سرویس‌های این شرکت ارایه می‌شوند.

تعرفه اینترنت با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت

اینترنت پرسرعت مخابرات

در این نوع از سرویس‌های ارایه شده در شرکت مخابرات، کمترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک چیزی در حدود ۱۱۶۶ تومان است که در پکیج ۶ ماهه عرضه می‌شود. بیشترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک نیز مربوط به سرویس یک‌ماهه بوده که در دو نوع پیش‌پرداخت و پس‌پرداخت روی قبض به مشتریان با قیمت ۱۲۵۰ تومان ارایه می‌شود.

تعرفه اینترنت با سرعت ۱ مگابیت

اینترنت پرسرعت مخابرات

در این طرح نیز همانند تعرفه قبلی، انواع پرداخت مختلف وجود دارد که کمترین هزینه هر گیگابایت ترافیک متعلق به بسته ۱۲ ماهه بوده که در آن مشتری مبلغ ۳۰۰ تومان می‌پردازد. بیشترین مبلغ نیز متعلق به بسته یک‌ماهه بوده که هر گیگابایت ترافیک هزینه‌ای در حدود ۸۰۰ تومان برای مشتری در برخواهد داشت.

تعرفه اینترنت با سرعت ۲ مگابیت

اینترنت پرسرعت مخابرات

در این سرعت نیز کمترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک متعلق به بسته یکساله شرکت مخابرات بوده که کاربر برای هر گیگابایت مبلغی در حدود ۵۵۰ تومان به این شرکت پرداخت می‌کند. بیشترین هزینه ترافیک نیز در بسته یک‌ماهه این سرعت است که هزینه ۶۲۵ تومانی برای مشتریان این شرکت در بردارد.

تعرفه اینترنت با سرعت ۳ مگابیت

اینترنت پرسرعت مخابرات

در این سرعت نیز بیشترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک چیزی در حدود ۱۶۰ تومان در سرویس یک‌ماهه ارایه می‌شود. کمترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت نیز ۱۴۶ تومان بوده که در سرویس یکساله این سرویس فروخته می‌شود. به نظر می‌رسد تابحال این سرعت جز مقرون به صرفه‌ترین خدمات ارایه شده توسط مخابرات باشد.

تعرفه اینترنت با سرعت ۴ مگابیت

اینترنت پرسرعت مخابرات

در این تعرفه از لیست خدمات شرکت مخابرات کمترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک در بسته یکساله است که عدد آن چیزی در حدود ۵۸۰ تومان است. بیشترین مبلغ پرداختی نیز در بسته یک‌ماهه بوده که رقم پرداختی کاربر چیزی در حدود ۶۷۰ تومان تعیین شده است. تفاوت فاحش موجود در تعرفه ۳ مگابیت و ۴ مگابیت عجیب به نظر می‌رسد. به احتمال فراوان تعرفه ۳ مگابیت این شرکت به صورت جشنواره ارایه می‌شود.

تعرفه اینترنت با سرعت ۸ مگابیت

اینترنت پرسرعت مخابرات

در این سرعت از تعرفه خدمات شرکت مخابرات ایران، کمترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک چیزی در حدود ۴۸۵ تومان است و بیشترین مبلغ پرداختی کاربر نیز در بسته یک‌ماهه و با عددی در حدود ۵۵۵ تومان تعیین شده است.

تعرفه اینترنت با سرعت ۱۶ مگابیت

اینترنت پرسرعت مخابرات

این سرعت که در شرکت‌های مشابه سقف سرعت ارایه شده به کاربران است، در مخابرات نیز ارایه می‌شود که کمترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک در بسته یکساله و با مبلغ ۴۰۰ تومان است. بیشترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت نیز در بسته یکماهه و با مبلغ ۴۵۷ تومان است.

تعرفه اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت

اینترنت پرسرعت مخابرات

این سرویس و سرعت ارایه شده توسط مخابرات یک سرعت اختصاصی بوده که با حجم بسیار خوب و قیمت عالی به مشتریان فروخته می‌شود. در این سرویس مشتری می‌تواند با انتخاب بسته یکساله برای هر گیگابایت ترافیک چیزی در حدود ۷۷ تومان بپردازد که یک رقم بسیار عالی است. همچنین بیشترین مبلغ پرداختی در بسته یک‌ماهه بوده که حدودا ۸۵ تومان تعیین شده است.

تعرفه اینترنت با سرعت ۳۰ مگابیت

اینترنت پرسرعت مخابرات

این سرویس نیز از جمله سرویس‌های اختصاصی و انحصاری شرکت مخابرات است که مشتریان این سرویس با پرداخت ۷۸ تومان برای هر گیگابایت ترافیک، می‌توانند از سرعت مذکور استفاده کنند. بیشترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت نیز در بسته یک‌ماهه و در حدود ۸۵ تومان محاسبه شده است. گویا این شرکت تخفیف مورد انتظار را صرفا در افزایش سرعت اعمال کرده است.

تعرفه اینترنت با سرعت ۵۰ مگابیت

اینترنت پرسرعت مخابرات

آخرین سرویس از سرعت‌های ارایه شده توسط شرکت مخابرات که البته در همه جا قابل عرضه نبوده و نیازمند بسترهای خاصی است، سرعت ۵۰ مگابیت است که در این سرویس کاربران می‌توانند در بسته یکساله برای هر گیگابایت ترافیک مبلغی در حدود ۷۵ تومان پرداخت کنند. همچنین بیشترین مبلغ پرداختی برای هر گیگابایت ترافیک در بسته یکماهه و در حدود ۸۰ تومان تعیین شده است.

به طور کلی سرویس‌های ارایه شده توسط شرکت مخابرات در بسیاری از سرعت‌ها، نسبت به سایر شرکت‌ها مقرون به صرفه‌تر بوده و در صورتیکه کاربر بتواند هزینه‌های بالای یک میلیون تومان را متقبل شود، استفاده از سرعت‌های بالای این شرکت یک تجربه بی‌نظیر به نظر می‌رسد. به طور مثال در پلن ۵۰ مگابیت با ۲۰۰۰ گیگابایت ترافیک ماهانه، به نظر می‌رسد کل حجم فایل‌های موجود در سایت‌های مختلف اینترنتی را می‌توان بدون مشکل دانلود کرد و از یک سرویس با کیفیت لذت برد!

قیمت‌های گفته شده در بالا بدون محاسبه ۹ درصد ارزش افزوده بوده و بدیهی است رقم نهایی پرداختی کاربران بالاتر خواهد بود. همچنین اگر سوالی یا اشکالی در مورد مطالب ارایه شده و یا انتخاب سرویس داشتید، مشتاقانه آماده ارایه پاسخ هستیم.

لازم به ذکر است که در بسیاری از پلن‌های ارایه شده، نسبت تعرفه اینترنت بین الملل به داخلی یک به دو یا یک به چهار است و همه ترافیک گفته شده خارجی نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۵
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی