FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۳۵ ب.ظ

۰

همان‌طور که مستحضر هستید نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام ویژگی انسداد نمایش آخرین بازدید مشترکان خود را بر پایه برچسبی تحت عنوان Last seen برقرار ساخته است که در هنگام فعال‌سازی، وضعیت فعلی کاربران در خصوص آنلاین و یا آفلاین بودن دیگر برخلاف قبل به نمایش در نیامده و تنها عبارت Seen recently هنگام مراجعه به صفحه شخصی افراد نمایان می‌گردد (البته این نکته را باید در نظر داشت که برچسب آنلاین هنگام چت برای اشخاصی که در گروه‌هایی با شما مشترک هستند کاملاً به نمایش در آمده و اطلاع از وضعیت آخرین بازدید با بررسی این مهم میسر می‌باشد).

آخرین وضعیت بازدید

اگر تاکنون به فعال‌سازی قابلیت مذکور اقدام نموده و یا منوی تنظیمات نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام را مورد جستجو قرار داده باشید، حتماً به این نکته پی برده‌اید که قابلیت مخفی‌سازی آخرین وضعیت کاربر تنها از سه حالت مشاهده توسط همگان (Everybody)، فهرست مخاطبان (My Contacts) و مخفی برای همه (Nobody) برخوردار می‌باشد که انتخاب گزینه مناسب به معطوف‌سازی تمرکز ویژگی و ایجاد محدودیت در نمایش آخرین وضعیت منتهی می‌شود، اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید حالات پیش‌فرض در نظر گرفته شده از جانب تلگرام بسیار محدود بوده و کاربر تنها می‌تواند امکان نمایان گشتن وضعیت فعلی خود را برای فهرست مخاطبان به نمایش در آورد؛ حال اگر فردی قصد داشته باشد تا این مهم را همچنان با شخصی‌سازی بیشتری همراه ساخته و وضعیت حساب کاربری خود را فقط برای تعداد یک و یا دو نفر از نزدیک‌ترین افراد زندگی خود برقرار سازد باید چه چاره‌ای را به کار گیرد؟ آیا استفاده از نرم‌افزارهای سوم شخص و غیر رسمی برای این امر باید لازم و ضروری می‌باشد؟ در پاسخ باید گفت که خیر، زیرا توسعه‌دهندگان تلگرام با آینده‌نگری و خلاقیت خود این مهم را به‌صورت کاملاً داخلی از طریق برنامه رسمی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌اند.

برای این منظور ابتدا منوی تنظیمات نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام را گشوده و پس از مراجعه به دسته‌بندی Privacy and Security، زیرمجموعه Last Seen را جهت دسترسی به بخش مخفی سازی وضعیت حساب کاربری بگشایید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در قسمت بالایی صفحه فعلی گزینه‌های پیش‌فرض برنامه در خصوص تعیین محدودیت نمایش پروفایل توسط کاربران حاضر در شبکه به چشم می‌خورند، اما اگر صفحه را اندکی به سمت پایین هدایت کنید، دسته‌بندی دیگری را تحت عنوان Add exceptions نیز می‌توانید مشاهده نمایید که پیشبرد دستورالعمل نوشته بر پایه این گزینه می‌باشد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دسته‌بندی افزودن استثنا دربردارنده گزینه‌ای تحت عنوان Always Share With می‌باشد که استفاده از آن به برقراری قابلیت نمایش آخرین وضعیت حساب کاربری برای تمامی اعضای موجود در فهرست منتهی می‌شود. استفاده از این مهم در حالات Everybody و My Contacts در قسمت فوقانی صفحه از لحاظ منطقی اشتباه است، زیرا تمامی افراد در شرایط فوق می‌توانند آخرین وضعیت شما را مشاهده نمایند، لذا جهت افزودن استثناء باید در ابتدا حالت Nobody گزینش و سپس با استفاده از گزینه Always Share With و انتخاب اشخاص مورد نظر از طریق لیست مخاطبان تلفن همراه دستورالعمل نوشته را به پایان رسانید.

آخرین وضعیت بازدید

اکنون تمامی کاربران حاضر در شبکه گسترده تلگرام وضعیت آخرین بازدید شما را به‌صورت Seen recently مشاهده کرده و تنها افراد موجود در فهرست استثنائات می‌توانند حساب کاربری را همانند حالت پیش‌فرض نظاره نمایند.

در انتها ذکر این نکته نیز ضروری است که گزینه Always Share With اشاره شده در پاراگراف‌های پیشین در برخی از نرم‌افزارهای غیر رسمی و یا حتی نسخه‌های رسمی تلگرام ممکن است به Never Share With تغییر وضعیت داده و تمامی توضیحات نوشته فعلی را در جهت معکوس به انجام رساند. در این حالت افراد حاضر در فهرست به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند آخرین بازدید حساب کاربری شما را مشاهده کرده و برای انجام این مهم باید پس از انتخاب گزینه My Contacts، افرادی که قصد دارید تا وضعیت حساب خود را برای آن‌ها به نمایش نگذارید تماماً به لیست Never Share With بی‌افزایید (به‌عنوان مثال از سی فرد موجود در حساب خود، تنها قصد دارید تا دو نفر از آن‌ها آخرین وضعیت بازدید شما را مشاهده کنند؛ در این حالت با انتخاب گزینه پیشتر اشاره شده و افزودن افراد مزاحم به فهرست مربوطه، قابلیت نمایش پروفایل تنها برای دو فرد نا حاضر در لیست برقرار می‌شود).

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۰
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی