FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

جمعه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴ ق.ظ

۰

اصلی‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش تربیت است

جمعه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴ ق.ظ

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی، سید محمد بطحایی در همایش مشترک گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و تربیت فاطمی که به مناسبت روز امور تربیتی و میلاد حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) و روز زن برگزار می‌شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از حسن سلیقه همکاران که در شرایط سخت اقتصادی کشور، مناسبت‌ها به‌صورت تلفیقی برگزارشده است، تشکر کرد.

وی سیاست آموزش‌وپرورش در دولت تدبیر و امید را توجه به امور تربیتی دانست و اظهار کرد: مأموریت اصلی آموزش‌وپرورش در راستای تربیت است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: باید در فرایند تعلیم و تربیت مسیری فراهم کنیم تا افرادی با اخلاق، متدین، صبور، میهن‌پرست و بامحبت تربیت شوند.

وی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اظهار کرد: دانش آموزان باید این‌گونه خصایص و مهارت‌ها را تمرین کنند و به مرحله‌ای از یادگیری برسند که این ویژگی‌ها را داشته باشند.

بطحایی در ادامه گفت: اگر آموزش‌وپرورشی داشته باشیم که به این تربیت منتج نشود، آن سیستم آموزشی و پرورشی نخواهد بود و اگر به دانش‌آموز کارنامه‌ای بدهیم که همه دروس را بیست گرفته است اما به تربیت وی منتج نشده باشد، کار بیهوده‌ای کرده‌ایم.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: تمام کسانی که در آموزش‌وپرورش کار می‌کنند مربی هستند و باید هدفشان تربیت دانش آموزان باشد اما فاصله‌ای بین این دو مسیر افتاده است و مسیری که طی می‌کنیم با خطا مواجه است و باید سعی کنیم تا در مسیر اصلی خود قرار بگیرد.

بطحایی بابیان اینکه بخش زیادی از فعالیت‌های آموزش‌وپرورش صرف حافظه محوری می‌شود، گفت: در علم برنامه‌ریزی درسی گفته می‌شود که کارایی داخلی نظام آموزش‌وپرورش بالا است اما متأسفانه نقایصی در کار ازجمله تأکید بر حافظه محوری دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر می‌گوییم باید نقش کنکور کمرنگ شود به دلیل دشمنی آن با تربیت است.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: شهید رجایی در سال ۱۳۵۹امور تربیتی را به دلیل اینکه خط‌نگه‌دار باشد تأسیس کرد تا به دشمنان تربیت توجه شود اما متأسفانه در حال حاضر بخش امور تربیتی برخی فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که اولویت کمتری دارد.

بطحایی با اشاره به اینکه بخش مربیان تربیتی را از حیث کمی و کیفی توسعه دهیم، اظهار کرد: کار تربیت در مدرسه فقط از عهده یک نفر مربی تربیتی برنمی‌آید و همه اجزای مدرسه باید مربی تربیتی باشند و در این امر مشارکت داشته باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: فعالیت‌هایی را شروع کردیم و به دنبال اهداف تربیتی هستیم. پیگیر هستیم تا اثر تربیتی منفی کنکور کاهش پیدا کند و رقابت‌های فردی جای خود را به رقابت‌های جمعی بدهد و دانش آموزان طعم تلخ پیروزی و شکست را باهم تجربه کنند لذا تکالیف مرسوم در دوره ابتدایی و آزمون‌ها را حذف کردیم و به سمتی می‌رویم که تکالیف مهارت محور شود.

بطحایی تصریح کرد: باید بخشی از برنامه رسمی مدرسه در اختیار نیروی انسانی قرار بگیرد و با توجه به شرایط و امکانات برای آن محتوا در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: نه‌تنها حوزه پرورشی کوچک نمی‌شود بلکه به‌تدریج باید آن‌قدر گسترش پیدا کند که تمامی حوزه‌های مدرسه را در بربگیرد.

 

شایان‌ذکر است، در این همایش از سه کتاب‌؛ مدیران زنان آموزش‌وپرورش در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی،حقوق شهروندی و مهارت‌های خوب زیستن در مسیر زندگی مشترک رونمایی شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۰
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی