FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶ ق.ظ

۰

چهار هدف پنهان ترامپ از تحریم نفت ایران

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶ ق.ظ

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پیشنهاد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در خصوص تبادل زندانیان، خواستار آزادی فوری شهروندان آمریکایی شد، ولی به طور کلی پیشنهاد ظریف را رد نکرده است.

وزیر خارجه کشورمان در اظهاراتی در نیویورک تأکید کرد: امروز این پیشنهاد را علنی مطرح می کنم؛ زندانیان را مبادله کنیم. تصور می کنیم اتهامات آنها جعلی و نادرست است.

این اظهارات ظریف در واکنش به اتهامات مطرح علیه افرادی است که در آمریکا زندانی شده‌اند. بیشتر این افراد به اتهام نقض محدودیت های آمریکا علیه صادرات به ایران زندانی شده اند.

ظریف افزود: بیایید تبادل داشته باشیم. من پیش از این همین کار را انجام داده‌ام و اکنون نیز قدرت و اختیار لازم برای اجرای آن را دارم.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن از یک راهکار انسانی برای پرونده مربوط به شهروندان بازداشت شده در ایران حمایت می کند، ولی ایران باید فورا ابتدا شهروندان آمریکایی را که نادرست و اشتباه زندانی شده‌اند، آزاد کند. همه شهروندان ایرانی که در آمریکا زندانی شده‌اند، به خاطر نقض قوانین ایالات متحده تحت پیگرد و محاکمه قرار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به المانیتور گفت: ما نسبت به اظهارات اخیر ظریف، وزیر خارجه ایران در نیویورک درباره بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران مطلعیم. ما به اشاره ظریف به یک راهکار انسانی برای این پرونده ها اشاره می کنیم؛ مسأله‌ای که بارها خواستار آن شده‌ایم.

واکنش آمریکا به پیشنهاد ظریف برای مبادله زندانیان/چهار هدف پنهان ترامپ از تحریم نفت ایران/کشته شدن بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکا به رقه/گفت‌وگوی پامپئو و وزیر خارجه قطر درباره ایران

وی افزود: نظام ایران می تواند جدی بودن خود را نسبت به مسائل کنسولی نشان دهد، از جمله شهروندان ایرانی که به خاطر نقض قوانین آمریکا، محاکمه یا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند؛ همین طور از طریق آزاد کردن فوری آمریکایی های بی‌گناه. ما از ایران می خواهیم تا همه شهروندان آمریکایی و افراد ناپدید شده را فورا آزاد کند، از جمله ژیو وانگ، رابرت لوینسون، سیامک نمازی و سایرین.

چهار هدف پنهان ترامپ از تحریم نفت ایران

وبگاه خبری «العربی الجدید» در گزارشی با تیتر «چهار هدف پشت پرده تحریم کامل صادرات نفت ایران» نوشت: در میان اطلاعات فراوان درباره پیامدهای تصمیم ایالات متحده برای متوقف کردن صادرات نفت ایران، پرسش هایی درباره اهداف آمریکا برای تشدید تحریم نفتی علیه ایران که در روز دوشنبه اعلام کرد، وجود دارد.

هدف اول؛ ارتقای نفت شِل

نویسنده تصریح کرد: اما اهداف دیگری نیز وجود دارد. به گفته تحلیلگران بین‌المللی، آمریکا می‌خواهد به نفع حوزه نفت شِل خود عمل کند، زیرا تولید نفت شل آمریکا در حال بهبود بوده و در جستجوی بازارهای صادرات به ویژه در بازارهای آسیاست که در مقایسه با بازارهای اروپایی از رشد سریع‌تری برخوردار است؛ بنابراین، ترامپ می‌خواهد سهم صادرات نفت ایران در آسیا را از آن خود کند و آنها را به شرکت‌های نفت شل آمریکایی بدهد.

هدف دوم؛ بازی سیاسی با گاز

از جمله اهداف ترامپ، جلوگیری از سرمایه‌گذاری روی گاز ایران، تولید و صادرات آن به اروپاست. به این دلیل که بازار گاز اروپا برای حیات صادرات گاز آمریکا اهمیت دارد. علاوه بر این، هدف نهایی آمریکا از وضع تحریم در حوزه انرژی علیه مسکو نیز همین است که صادرات گاز روسیه به کشورهای اروپایی را کاهش دهد و گاز خود را احتمالا به بهایی بیشتر به کشورهای اروپایی بفروشد؛ درحالی که با توجه به آنکه گاز وارداتی از روسیه با قیمت ارزان‌تری در اختیار کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد، اروپایی‌ها تمایلی به جایگزینی آن با گاز وارداتی از آمریکا ندارند.

واکنش آمریکا به پیشنهاد ظریف برای مبادله زندانیان/چهار هدف پنهان ترامپ از تحریم نفت ایران/کشته شدن بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکا به رقه/گفت‌وگوی پامپئو و وزیر خارجه قطر درباره ایران

«آمریکا می‌خواهد با کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا، از موقعیت و جایگاه روسیه در اروپا بکاهد و  از طریق وابسته‌سازی کشورهای اروپایی به انرژی خود، اتحادیه اروپا را در درازمدت مهار کند».

هدف سوم، هدف انتخاباتی

العربی الجدید نوشت: هدف سوم اقدام رئیس جمهور آمریکا در لغو معافیت‌های تحریم نفتی ایران پیروزی در مبارزات انتخاباتی با نشان دادن خود به عنوان یک رئیس جمهور قدرتمند است که از امنیت اسرائیل در برابر ایران که آن را به تروریسم متهم می‌نماید، دفاع می‌کند و بدین شکل حمایت لابی اسرائیل را در دومین مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 2020 به سمت خود جلب می‌کند.

هدف چهارم، سلطه بر انرژی دنیا

العربی الجدید هدف چهارم و مهم‌تر اقدام ضد ایرانی ترامپ را اجرای استراتژی سلطه آمریکا بر انرژی جهان و کنترل آن بر تأمین نفت جهان، قیمت‌ها و خطوط تجارت نفت دانست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۰۹
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی