FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۴۹ ب.ظ

۰

چرا جامعه روز به روز در حال عصبی‌تر شدن است؟

جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۴۹ ب.ظ

 هر از گاهی برخی مؤسسه‌های بین‌المللی در تحقیقات‌شان، ایرانی‌ها را در زمره عصبی‌ترین مردم جهان دسته بندی می‌کنند؛ موضوعی که البته چندان به مذاق مسئولان خوش نمی‌آید، ولی اگر بخواهیم با خودمان رو راست باشیم، فضای کنونی زندگی در ایران، یکی از عصبی‌ترین و پرتنش‌ترین دوران‌ خود را پشت‌سر می‌گذارد. چنانکه حتی کسی چون محمدعلی نجفی، نخبه تحصیل‌کرده در شریف و MIT، سیاستمدار کارکشته‌ای که نسل‌های زیادی از دانش‌آموزان ایرانی در سازمان تحت مدیریت او رشد کردند و پرورش یافتند و با برنامه‌های مورد تأیید او تحصیل کردند در نهایت عنان از کف می‌دهد و پنج گلوله به سوی همسرش شلیک می‌کند.

شرایط بد اقتصادی، معضلات زندگی شهری مثل ترافیک و کار بیش از حد، استراحت ناکافی و تزریق عمدی نفرت و خشونت در جامعه شاید از معمول‌ترین دلایل رسیدن به این وضعیت باشند. اما شاید لایه‌های پنهان‌تری هم در ماجرای عصبی‌تر شدن جامعه ایرانی باشد.

اکنون می‌خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم.

*شما با این گزاره که «ایرانی‌ها از عصبی‌ترین مردم دنیا هستند» موافقید؟

* چرا جامعه روز به روز در حال عصبی‌تر شدن است؟ برای کاهش خشونت و عصبانی بودن در جامعه چکار باید کرد؟

* شما تا کنون سابقه درگیری فیزیکی داشته‌اید؟

* اگر در موقعیتی قرار بگیرید که امکان ایجاد درگیری فیزیکی باشد، درگیر می‌شوید یا سعی می‌کنید با مصالحه مسأله را تمام کنید؟

مدیریت خشم

خشم احساس و یا حالتی است که در گستره رنجش ملا یم تاغیض و غضب شد ید قرار میگیرد. بسیاری از افراد اغلب خشم و پرخاشگر ی را با هم اشتباه میگیرند.پرخاشگری رفتاریست که هدف آن آزار و یا آسیب رساندن به شخص د یگری و یا آسیب  به اموال و دارا یی هاست .بعبارت دیگر ستیزه جویی به مجموعه ای ازگرایشات و قضاوتها یی بر می گردد که باعث تحریک رفتار پرخاشگرانه می شود. هنگامی که خشم بسیار شدید و مداوم می شود و یا اینکه بطور نادرست ابراز می گردد، مساله ساز خواهد شد.احساس خشم بصورت شدید و مداوم بر روی جسم فشار فیزیکی بیش از حدی وارد خواهد کرد. خشم می تواند بعنوان عکس العمل ی روزمره، آشنا و قابل  پیش بینی در موقعیتهای گوناگون تبدیل شود .هنگامی که خشم بطور مداوم و پرخاشگرانه اظهار شود می تواند تبد یل به عادت ی ناسازگارانه شود .برمبنای تعریف، عادت یا “خو گرفتن” به رفتاری اطلاق می شود که بصورت خودجوشانه ، مستمر و مداوم بدون هیچگونه فکر و تاملی، انجام گردد. اظهار پرخاشگرانه و مداوم خشم می تواند بعنوان عادتی ناسازگارانه محسوب شود و به همین دلیل دارای نتایج منفی خواهد بود.

با آگاهی نسبت به حوادث و محیط هایی که باعث تحریک خشمتان و در نتیجه پیامدهای منفی بعد از آن می شوند، می توانید برخشم حاصل از عادت غلبه کنید .بعلاوه بایستی یک سری از استراتژی های موثر بر مدیریت خشمتان را گسترش و بهبود ببخشید.

پیام اصلی پرخاشگر ی این است : احساسات ، افکار و باورها ی من بس یار مهم هستند و احساسات، افکار و باورهای تو، بی اهمیت و ناچیز هستند. یک جایگزین بر ای رفتار پرخاشگرانه، رفتار کنش پذ یری، منفعلانه و  یا بی تفاوتی است .این رفتار تایید نمی شود چرا که شما اجازه می دهید به حق و حقوقتان تجاوز شود. ممکن از دست کسی که حقتان را ضا یع کرده، ناراحت شوید و ممکن است از دست خودتان هم عصبانی شوید زیرا که برای دفاع از حقتان هیچ نکرده اید. پیام اصلی کنش پذ یریاینست که : احساسات، افکار و باورها ی تو بسیارمهم هستند و احساسات، افکار و باورهای من بی اهمیت و ناچیز هستند.

 

 

کتاب pdf  مدیریت خشم را از لینک زیر دانلود نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۰
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی