فرهنگ خوی#(09144626088)#FARHANGKHOY@

آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ FARHANGKHOY@

فرهنگ خوی#(09144626088)#FARHANGKHOY@

آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ FARHANGKHOY@

فرهنگ خوی#(09144626088)#FARHANGKHOY@

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۳۵ ب.ظ

۰

جای خالی تولید محتوا در فضای مجازی

جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۳۵ ب.ظ

در اسناد بالادستی کشور، خاصه «سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش ایران» نیز به آن توجه ویژه شده است؛ حداقل از سه منظر می‌توان به موضوع نزدیک شد: نخست، مبانی و رویکردهای فلسفی مختلف در تبیین واژه عدالت آموزشی؛ دوم، نقش عدالت آموزشی در توسعه پایدار و سوم، ابزارهای پیاده‌سازی عدالت آموزشی.  در این نوشتار کوتاه بر آن هستیم که کنکاشی در باب محور سوم، یعنی پیاده‌سازی عدالت آموزشی در کشور داشته باشیم. از میان ابزارهای گوناگونی که سیاست‌گذاران می‌توانند در راستای تحقق هدف عدالت آموزشی به‌کار گیرند، درباره تأثیر ICT به‌عنوان فرصتی استثنایی بحث و بررسی شده است. با گذر از همه تعاریف متنوعی که در باب عدالت آموزشی طرح شده است، تعریفی ساده و عملیاتی را به‌عنوان مبنا قرار می‌دهیم و آن عبارت است از دسترسی برابرِ آحاد جامعه به فرصت‌های آموزشی.  امروزه نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات بر زندگی انسان‌ها بر کسی پوشیده نیست. آمار نفوذ تلفن همراه، میزان استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی و همه مؤید این مدعاست. به‌طور خاص توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در سالیان اخیر و تعداد زیاد کاربران اینترنت، فرصتی استثنایی برای تحقق عدالت آموزشی در کشور فراهم آورده است. تأثیر ICT در تحقق عدالت آموزشی را حداقل در چند محور می‌توان بررسی کرد

١. حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی و... 
به لطف ICT بسیاری از محدودیت‌های زمانی، مکانی، سنی، جنسیتی، اقتصادی و... از پیش راه ما برداشته شده‌اند. امروز دیگر هر شهروند ایرانی در هر مکان می‌تواند با دردست‌داشتن یک گوشی هوشمند به اینترنت متصل شود و به لطف توسعه پهنای باند و سرعت اینترنت، از دیدن ویدئوهای آموزشی لذت ببرد، در یک کلاس مجازی آنلاین حضور پیدا کند، آموزش ببیند، سؤال بپرسد، آزمون دهد و حتی در آخر مدرک بگیرد. دیگر شرق و غرب و شمال و جنوب مطرح نیست. دیگر مرکز استان و شهرستان و روستا مطرح نیست؛ همه در دسترسی به منابع و زیرساخت‌های آموزشی آنلاین، فرصت برابر دارند
 
٢. امکان یادگیری براساس تفاوت‌های فردی
 امروزه با توجه به نیازهای متنوع افراد، آموزش به روش سنتی آن دیگر مؤثر نیست و ارائه آموزش‌های شخصـی‌سازی‌شده که بتواند با سـطح دانـش و علاقه کـاربر هماهنـگ شـود، اهمیـت زیادی دارد. مهم نیست که در هفته دو ساعت برای آموزش‌دیدن زمان دارید یا ٢٠ ساعت؛ مهم نیست که فردی نابغه هستید و سرعت یادگیری شما بالاست یا سال‌ها از موضوعی دور بوده‌اید و باید آهسته گام بردارید؛ کافی است به اینترنت متصل شوید، یک اپلیکیشن آموزشی را باز کنید، دوره مورد نظرتان را انتخاب کنید و با هر سرعتی که برای‌تان مناسب است، آموزش ببینید؛ یعنی تفاوت‌های فردی و ذاتی افراد در قدرت یادگیری و حتی علاقه‌مندی‌های ایشان، هیچ‌یک مشکل آفرین نیست. با هر ویژگی‌ای که دارید، از فرصت آموزشی یکسان بهره می‌برید
 
٣. کمک به رونق اقتصاد آموزش
 در شهری دورافتاده زندگی می‌کنید و فکر می‌کنید توانمندی بالایی در آموزش‌دادن دارید؟ لازم نیست به مرکز استان مهاجرت کنید. دیگر مانند گذشته محدود به شهر و محله خود نیستید. می‌توانید ویدئو ضبط کنید، دوره تعریف کنید و محتوای خود را از طریق کانال‌های آنلاین به هر فراگیر در هر نقطه از جهان برسانید. نمونه‌های زیادی نیز در دنیا وجود دارند که از این طریق به‌طورجدی توانسته‌اند کسبِ ثروت کنند. حالا دیگر فرصت نقش‌آفرینی و تولید ثروت در بازار آموزش برای همگان فراهم
 شده است.   
فناوری اطلاعات و ارتباطات با تسهیل و تسریع ارتباط بین همگان و حذف محدودیت‌های گذشته، می‌تواند بسیاری از عقب‌افتادگی‌های ما را در آموزش و بسیاری از تبعیض‌های گذشته را جبران کند. شرکت‌های ارائه‌دهنده زیرساخت‌های ارتباطی با سرعت زیادی در حال پیش‌رفتن هستند. بهره‌برداری از اینترنت نسل ٤,٥G و حرکت به سوی ٥G مؤید این مدعاست. حالا نوبت متولیان حوزه محتواست. مهم‌ترین عاملی که لازم است چرخه را کامل کند، تولید محتوای فضای مجازی است. توسعه زیرساخت بدون توسعه محتوا موفق نخواهد شد

منبع

http://www.sce.ir/portal/home.php?ocode=1000000744&block=news&id=564593

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۷
بهرام رحمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی