بررسی موشکافانه اپلیکیشن همراه من
پرداخت صورتحساب قبض میاندوره و پایاندوره
شاید مهمترین ویژگی اپلیکیشن همراه من همین بخش باشد. کاربر در این قسمت میتواند اطلاعات کامل قبوض میاندوره و پایاندوره را مشاهده کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام نماید. از نکات مهم بخش فوق این است که پرداخت قبوض از این طریق بسیار سریعتر از حالت پرداخت در سایر اپلیکیشنهای مالی است. کاربرانی که به دلیل بدهی سیمکارتشان قطع یا یکطرفه شده نیز میتوانند در مدت زمانی اندک ارتباط خود با شبکه را مجددا برقرار کنند.
مشاهده موجودی سیمکارتهای اعتباری و خرید آسان شارژ
از دیگر ویژگیهای این اپلیکیشن امکان مشاهده شارژ باقیمانده سیمکارتهای اعتباری است. کاربر میتواند در صورت تمایل نسبت به شارژ سیمکارت اقدام نماید. همچنین شارژ ارائه شده در این اپلیکیشن با ۵ درصد تخفیف همراه بوده که جذابیت استفاده از آن را بیش از پیش کرده است.
البته به دلیل اینکه ۹ درصد ارزش افزوده به مبلغ شارژ (در همه راههای خرید شارژ این اتفاق میافتد) افزوده میشود، مبلغ نهایی پرداختی عملا بیشتر از مبلغ شارژی است که کاربر در سیمکارت خود دریافت میکند.
گزارش کامل کارکرد و ریز مکالمات
از دیگر قابلیتهای این اپلیکیشن، امکان مشاهده جزئیات کارکرد و ریز مکالمات سیمکارتهای اعتباری و دائمی است که البته نیازمند دریافت رمز دوم است. این رمز از طریق مراجعه به دفاتر خدماتی و تنها برای یکبار اخذ میشود. در این بخش کاربران میتوانند با توجه به نیاز خود به ریز مکالماتی که طی یک بازه مشخص انجام دادهاند، دسترسی داشته باشند. کاربران پیش از این برای دسترسی به چنین امکانی باید به صورت حضوری به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه میکردند.
برای دریافت رمز دوم میبایست با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۸۹۶۹ پروسه دریافت را آغاز کرد. پس از گذراندن مراحل مورد نظر به تمامی خدمات موجود در اپلیکیشن همراه من دسترسی خواهید داشت که با توجه به تنوع خدمات در این اپلیکیشن به نظر میرسد ارزش صرف کردن اندکی وقت برای فراهم کردن دسترسی به این امکانات را داشته باشد.
بستههای اینترنت نوترینو
همه موارد فوق ویژگیهایی بود که به صورت روتین در اکثر اپلیکیشنها وجود دارد اما در مورد امکان خرید بستههای نوترینو د راین برنامه به صورت ویژه کار شده است. در این بخش از اپلیکیشن، بستهها به صورت دستهبندیهای مختلف مانند روزانه، ماهانه و سالانه به کاربران عرضه شده و قابلیت مقایسه نیز فراهم کرده است. کاربر میتواند با یک مقایسه بسیار کامل و جامع با توجه به جزئیات هر بسته نسبت به خرید آن اقدام نماید.
البته طبق بررسیهای ما برای خرید بسته اینترنتی در این اپلیکیشن یک اشکال بزرگ در مرحله نهایی خرید وجود دارد. هنگام انجام تستها متوجه شدیم که پس از لمس بسته مورد نظر برای خرید، ناگهان آن بسته از صفحه خارج میشود و امکان انتخاب آن وجود نخواهد داشت. به نظر میرسد مسئولین این اپلیکیشن تستهای لازم را در همه گوشیها انجام ندادهاند و گزارشهای مربوط به این اشکال را نیز ندیدهاند.
امکان غیرفعالسازی کامل اتصال اینترنتی سیمکارت نیز در اختیار کاربران قرار دارد. اگر نیاز به اینترنت ندارید و نگران هزینههای ناخواسته اینترنت در قبض خود هستید، میتوانید با غیرفعالسازی اینترنت از طریق این اپلیکیشن خیال خود را از این بابت راحت کنید.
فعال سازی هدایا و جوایز همراهاول
از دیگر بخشهای قابل توجه اپلیکینش همراه من، بخش جوایز و هدایای آن است. این بخش بر بستر امتیازات اعطایی به کاربر و به موجب کارکردهای مختلف بنا نهاده شده است. کاربر میتواند با استفاده از امتیازات خود نسبت به فعالسازی آنها اقدام نماید و در صورت نیاز از این هدایا استفاده کند.
مشاهده تاریخچه تمام فعالیتها
کاربران میتوانند در این بخش از اپلیکیشن همراه من سوابق پرداخت قبوض خود و همچنین خرید طرحها و بستههای اینترنتی را مشاهده کنند. برای کاربران دارای سیمکارتهای اعتباری، جزئیات مربوط به شارژهای انجام شده نیز قابل مشاهده خواهد بود.
انتقال اعتبار به دوستان
از دیگر امکانات قابل ذکر در اپلیکیشن همراه من، امکان انتقال اعتبار است که به موجب آن کاربران میتوانند برای عزیزان خود شارژ انتقال دهند. هزینه این شارژ در قبض سیمکارت دائمی کاربر لحاظ میشود. این قابلیت در مواقع اضطراری یک امکان فوقالعاده به شمار میرود. همچنین میتوانید بستانکاری سیمکارت خود را با استفاده از این اپلیکیشن افزایش دهید. برای مثال اگر در حال حاضر سقف استفاده از سیمکارتتان روی عدد ۵۰ هزار تومان تنظیم شده، آن را به ۱۰۰ هزار تومان یا بالاتر از آن افزایش دهید.
فعالسازی آوای انتظار
آوای انتظار جزو خدمات نسبتا جدید همراه اول محسوب میشود که برای فعالسازی آن میبایست با شماره تلفن پشتیبانی این شرکت تماس گرفت ولی این امکان با وجود اپلیکیشن همراه من به راحتی قابل انجام است. برای انتخاب و فعالسازی آوای انتظار در این اپلیکیشن کافیست به بخش مربوطه وارد شوید و پس از انتخاب موضوع و نوع موسیقی مد نظر خود، آوای انتظار دلخواه خود را انتخاب و با پرداخت هزینه لازم نسبت به فعالسازی آن اقدام کنید.
از بهترین بخشهای موجود در قسمت آوای انتظار، نمایش ۲۰ آوای برتر موجود در همراه اول است. بدین ترتیب کاربران میتوانند از سلایق دیگر افراد استفاده کرده و از این موارد به عنوان آوای انتظار سیمکارت خود استفاده نمایند.
پشتیبانی و کدهای دستوری کامل
این بخش به کاربر کمک میکند تا در صورت عدم اتصال به اینترنت، برای کارهای خود از کدها استفاده کرده و مشکلات خود را رفع نماید. بخش پشتیبانی این اپلیکیشن به جرات یکی از بخشهای جامع و کاملی است که به کاربران امکان میدهد با روش های مختلف به بخش پشتیبانی همراه اول دسترسی داشته باشد.
بهطور مثال شما میتوانید برای همراه اول پیامک ارسال کنید یا اینکه با آنها تماس بگیرید. شاید بهترین بخش این قسمت از همراه من، جایی است که کاربران میتوانند به همراه اول پیامی را ارسال کنند که نیاز به تماس پشتیبانی دارند. همراه اول بعد از دریافت این پیام و در موعد مناسب با کاربر تماس میگیرد و مشکلاتش را حل میکند.
تقسیط بدهی
قابلیت مفید دیگر این اپلیکیشن امکان تقسیط بدهی سیمکارتهای دائمی است که یکبار در سال انجام میگیرد. طی این پروسه کاربران میتوانند بدهی خود را در دو قسط پرداخت کرده و بدون آنکه نیاز به تسویه کامل باشد، از سیمکارت خود استفاده نماید. این قابلیت پیش از این به حضور در دفاتر خدمات ارتباطی نیاز داشت اما در حال حاضر از طریق اپلیکیشن همراه من قابل انجام است.
پیدا کردن گوشی گمشده
از دیگر قابلیتهای اپلیکیشن همراه من که بسیاری از کاربران از آن مطلع نیستند و معمولا از آن استفاده نمیشود، امکان ردیابی گوشیهای گمشده است. با استفاده از این بخش میتوانید تنظیماتی را انجام دهید که پس از سرقت گوشی، نسبت به ردیابی گوشی اقدام کرده و به راحتی از طریق آنتنهای همراه اول گوشی موبایل خود را پیدا کنید.
دریافت هدایا
مطابق تجربه ما از اپلیکیشن همراه من، هدایا و جوایز استفاده از این اپ تنوع زیادی دارد. هدایای دیگر مانند هدیه شتاب در پرداخت و هدیه روز تولد نیز از طریق این اپلیکیشن به راحتی دریافت میشود. به طور مثال بعضا همراه اول برای ارتقا نسخه برنامه یا مشاهده راهنمای استفاده از اپلیکیشن جوایزی را در نظر میگیرد که صرفا از طریق همین اپلیکیشن ارائه میشود.
ضعفهای موجود
به دلیل سطح قابل قبول اکثر بخشهای این اپلیکیشن، صرفا یک سری موارد از کمبودها را در انتهای این مطلب به عنوان نکات قابل ذکر اشاره میکنیم که امیدواریم نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.
اولین مشکل موجود در این اپلیکیشن، عدم امکان خرید بسته اینترنتی بود که تلاش چندباره ما هنگام تست برنامه نتیجهای به همراه نداشت و برای خرید بسته ناچارا به سایت همراه اول مراجعه کردیم.
دومین مشکل مربوط به نبود امکانات و خدمات جانبی در این اپلیکیشن است. به طور مثال اپلیکیشن همراه من میتوانست خدماتی مانند بیمههای مختلف و دیگر خدمات جانبی گوناگون را همانند رقیب خود ایرانسل به کاربران ارائه بدهد که از این مورد خبری نبود.
سومین ضعف از این اپلیکیشن قطعیهای مکرر و بیموقعی است که در هنگام تست با آن مواجه شدیم. برای بررسی بیشتر مجبور بودیم چند دقیقهای را صبر کنیم و دوباره آن را تست کنیم. قطعی موجود در این اپلیکیشن به اینگونه است که به طور کلی امکان ورود به اپلیکیشن را سلب میکند.
چهارمین ضعف موجود در اپلیکیشن همراه من، پروسهای طولانی است که برای ورود و خروج از پروفایل سیمکارت باید طی شود. اگر بیش از یک سیمکارت از همراه اول داشته باشید، باید زمانی چند دقیقهای را برای تغییر و تایید اعتبار حسابهای خود صرف کنید.
پنجمین ضعف در اپلیکیشن همراه من مربوط به فرایند طولانی دریافت رمز دوم است. بهتر است این عملیات با اتخاذ تصمیمات بهتر در زمانی کوتاهتر انجام شود تا بسیاری از امکانات مفید اپلیکیشن همراه من برای همه کاربران قابل استفاده باشد.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.