FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 / فرهنگ خوی / 04436220404

@farhangkhoy آدرس:خوی خیابان دکتر شریعتی بالاتر از مصلی و مرکز آموزش بهورزی،گذربهداشت کامپیوتر فرهنگ

FARHANGKHOY/ 09144626088 /  فرهنگ خوی / 04436220404

هدف:افزایش میزان آگاهی واطلاعات در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی
منتظر راهنمایی ها و انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان می باشد
پشتیبانی آنلاین در شبکه اجتماعی داخلی ایتا(eitaa)

خدمـات الکترونیکـی روزانه
پیوندهای مفید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۲، ۲۰:۲۷ - استان زنجان
    عالی

چهارشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۴۵ ق.ظ

۱

نغمه های ماندگار(نئجه باریشیم من بو زمانلا)

چهارشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۴۵ ق.ظ

عدالت شام کیمی اریییر آلله                شام کیمی(مثل شمع)

زور حاققی دیوارا دیرییر آلله                  ( زور و تزویر حق رو تحت فشار گذاشته)

یالان آیاق آچیب یری ییر آلله

باجارا بیلمیر سه دوغرو یالانلا               ( راست حریف دروغ نمیشه)

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 

مردلرین باشینی نامرد لر یئییر                نامردها امان مردها رو بریده اند

شره گوز وئرمییب گوز یومور خئییر            خیر چشم خودش رو میبنده روی شر 

گدا لار اوزونه شاهنشاه دئییر

یاخشیلار ایش گورور پیسله یامانلا          خوبان هم با ناسزا و بدی کار میکنند

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 

اوره کلر سوویوب اولوب بوز کیمی

ناموس چئینه نیلیر بیر ساققیز کیمی    

یعنی حرمت ناموس ها هم براحتی آدامس جویده میشه

اون ایلین پوزقونون تمیز قیز کیمی                 پوزقون:داغون
 
گلین کوچوره ن باش ، تویلا نیشانلا               گلین  کوچوره ن  : عروس فرستادن

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 

بوغسوز کیشی لری ائل آغ ساققالی

بوغسیز کیشی : مردان بدون سبیل بی غیرت-یعنی مردان بی غیرت ری سفید اند

ائلینده ن دم ویریر ، آغیلدان کالی                    

آغیلدان کالی:کم عقل ها ادعای وطن دوستیشون میشه

پلنگه تای اولوب چاققال چوققالی 

قویونو آشنالیق ائدیر قابانلا                             قابان : گراز

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 

غیرت چوخلاری ایچون اولوب غیری ،اَت           غیری ات:صرف نظر کردن

بیر میلیون قاچقینی اولان بو میللت                 قاچقین:آواره - پناهنده

دوزوب صبر ائله ییر، دئهشتدی، دئهشت          دئهشت:وحشت

گویا بیلمیریک سه بیز قانی قانلا

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا ؟

 

رامیل صفر اُف ا آزادلیق هانی ؟                         رامیل صفراف کیست؟ بخوانید

وئردی یاد اللره او مرد اوغلانی

آللاه یئره سوخسون آذربایجانی

بو حیالی جانلا بو هیجانلا

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 

ایندی بیر شعار وار یاشاسین روشوت

باشدا وظیفه دیر آیاغدا غیرت

بو یوللار هاریا گئدیر بو میللت

یولی کسمه گ اولمور حتی قرانلا

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟


آتا، آناسینی اوغراشلار بو گون                           اوغراشلار: بی غیرت
قوجالار ائوینه  ائدیرسه سورگون      

قوجالار ائوینه :خانه سالمندان----سورگون: تبعید
قاراباغ آلینار؟ بو غیر ممکن
دونیانی تیتره دن  آه و فغانلا
دئ، نئجئ باریشیم من بو زامانلا؟

 

هر کسن اوز خیرین گودور حیاتدا

بو ایشه آللاه دا مات قالیب حتی

ایکی دوغما قارداش بیر دامین آلتدا

بیر اوجاق یاندیریر ایکی قازانلا

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا ؟

 

حاققا یوخ نفسه دیر ایندی اعتقاد

بیر کیمسه یوخسولا ائتمه ییر امداد

وارلی اوز دولتین چکدیریر ای داد

کاسیب اوز چکی سین چکن قاپانلا

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟



 وارلی سفره سینده اولان توخ میلچک              توخ:سیر

گؤرورلور کاسیب‌دان  حرمتده یوکسک             یوکسئک:سنگین -بالاتر

یعنی حرمت مگس سیر سفره ثروتمند برحرمت فقیران سنگینی میکنه.

پول اوچون فقیره هانسی‌سا ائششک

اگر ائمر ائدیرسه خوروز تک بانلا                      (اگر امر میکند مثل خروس ...)

ده، نئجه باریشیم من بو زامانلا؟



کاسیب نه دئییرسه، ائشی دئییرلر                ائشی :زن - خطاب زشت
دلی‌دی، ایشلئمیر باشی دئییرلر
ایندی دؤولئتلیئ کیشی دئییرلئر
من‌لیک اؤلچولورسه دؤولئتله-شانلا             

من لیک : عزت نفس   اولچولورسه:اندازه گیری میشود
ده، نئجه باریشیم من بو  زمانلا


یایین ایستیسینده، قیشین قارین‌دا

کیشی وار یاشاتماق اینتیظارین‌دا                 یاشاتماق:زنده بودن

نفت-گاز اؤلکسینده قول بازارین‌دا                  قول بازاریندا:بازار برده داری

ائششک تک ایشلئییر چوللا، پالانلا               ائششک تک ایشلئییر : مثل خر کار

میکنند -چوللا پالانلا : با پالان و پلاس   

دئ، نئجئ باریشیم مئن بو زامانلا؟


آوروپا، دَبینه اولاندان کوله                      

آوروپا:اروپا   ........ کوله:برده  -- از زمانی که برده مد اروپا شدیم
 
عار، زیبیل شکلینده آتیلیب چوله                   

آدام خجالتده ن آز قالیر اوله

داربالاغ شالوارلا یاریق تومانلا                      داربالاغ :تنگ     یاریق:یرتیق

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟   

 
 
من وحشی چیمرلیک گوردوم بو یایدا             چیمرلیک:ساحل
 
دقت ، فایشا خانا تیکیلیر آیدا                         دقت:توجه
 
آتا ماسکاوا دا آنا دوبایدا                               ماسکوا: مسکو    دوبایدا: در دبی

اوغول پاراپئتده، قیز، اوزون آنلا                   

پاراپت :شهری در روسیه----اوزون انلا: خودت حدس بزن

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 
 
شاعیرلر یازماسین سئوگی شعرینی            سئوگی شعری :شعر عاشقانه

مجنونلار بولواردا گزیر لیلی نی

ائرکَیلر ائرکَیَه سالیر میلینی                        (همجنس بازی)

نکاح  باغلییر سا زنان زنانلا                       وقتی زنان با زنان ازدواج میکنند

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 
کیشی وار ائو ساتیب قیز کیرئلئییر                (دنبال کثافت کاری)
فیرمئننی موتئلدئ جان شیرئلئییر                 (شهوترانی)
آرواد اوشاغی‌سا باش گیرئلئییر                   (با بچه خود زندگی را سر میکنند)
بیر پارچا چؤرکله، بیر باش سوغانلا
دئ، نئجئ باریشیم مئن بو زامانلا؟

 

آرواد وار ارینین سوزونه باخمیر

ار وار آروادینین اوزونه باخمیر                           (محلش نمیزاره)

بو دونیا، گوزگوده اوزونه باخمیر؟                      گوزگو : آینه

هانی نوح پیغمبر گلسین طوفانلا

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 
مامورلار فرعون تک ایلئشیب تاخت‌دا

تورپاق قانونونون ایجراسی ساختا                   ساختا:جعلی:ساختگی

کامپیوتر  تئکنیکا اولان بو واخت‌دا                   کامپیوتر  تئکنیکا : تکنولوژی کامپیوتر

کندلی یئر شوملاییر خیشلا، کوتانلا    

کندلی یر شولاییر(روستائی زمین زراعی درست میکنه)   کوتان: خیش
دئ، نئجئ باریشیم مئن بو زامانلا؟
 

قاراباغ
جنایت توره ده ن حاکیم بیزده دی          

جنایت توره دن : جنایتکار (اشاره به الهام علیف)

خسته سین اولدوره ن حکیم بیزده دیر            خسته : بیمار     حکیم : دکتر

اوزون کشف ائتمییه ن عالیم بیزده دیر

بو عصبی باشلا، بو دردلی جانلا

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 

گئرایین ساققیزدی یوخ‌سا ماروژنی    ماروژنی:بستنی

گؤرئن هارا باخیر بیزیم تاموژنی         تاموژنی:منظر نگاه

خالقین جاوانلاری ائخ کاک پالوژنی   ائک کاک:هرچیزی      پالوژنی: دورانداختین

یئنی عصره گئدیر الده بایانلا                        بایان : زن

دئ، نئجئ باریشیم مئن بو زامانلا؟
 

جنگی باتا باتا باتیر ذاتیمیز

یاللی یوخ جاز گئدیر جاماعاتیمیز               

 یاللی :نوعی رقص آذری جاز : موسیقی جاز  غربی  
محو اولماق اوزره دیر مقاماتیمیز

(اشاره به از بین رفتن موسیقی اصیل)

اگر کوسموشوگسه تارلا کامانلا                   (اگر با تار و کمان قهر شده ایم)

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 

گولدوروب اوزونه شارلاتانلاری

بیرلشمیر دونیانین مسلمانلاری

منه فتوا وئرسین دین عرفانلاری                     دین عرفانلاری(عرفای دین)

ایکی طریقتله ایکی آذانلا                              با دو روش و با دو اذان

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 

آز می دیر بو خالقین دین اشغالچی سی؟          اشغالچی :اشغالگر


ده له دوز موللا سی گوپچی فالچی سی ؟           ده له دوز : حیله گر

حاجی پیوه سی نین،استحصالچی سی؟        

پیوه سی : می (آبجو)-----استحصالچی: اشتغال چی :تولید کننده

سازش باغلییرسا دینی توکانلا    

(اگه دین خودش رو با دنیای خودش معامله کرده)

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 


دینله دیکجه  شیطان چالان هاوانی       دینله دیجکه : پخش موزیک     هاوانی:ریتم
ائیلئییریک حاقا قارشی داوانی
چوخو مئهشئردئکی حاقی، دیوانی   
سهو سالیر ائمباوودداکی دیوانلا                       

دیوان:مبل   امباوود: مدلی از مبل در آذربایجان                     
ده، نئجه باریشیم مئن بو زامانلا؟

 



من نسیمی اولادیام آی آرسیز                 نسیمی:شاعر  معروف آذربایجان

سیزه قالسا لاپ دریمی سویارسیز           

اگه به شما باشد پوست تنم را میکنید (اشاره به نسیمی که همانند حلاج پوست از سرش کندند)

کفنیمه قلم واراق قویارسیز

حاق دونیاسین گوزله ییره م گومانلا            

با امید منتظر اون دنیا هستم( یعنی آنجا شما را ملاقات کنم)

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

 

خیالا دالیرام بیر آن ایچینده       

دالماق به معنی فرو رفتن ، به فکر و خیال فرو میروم

گوناه سیز اللریم آل قان ایچینده                  آل قان: پرخون

بو شعری یازمیشام زندان ایچینده


من شاعیر رامیزم آز منی دانلا            

باریشان دئییلم من بو زامانلا

دئ نئجه باریشیم من بو زامانلا؟

اینسانلار غلیظدیر، دونیاسا فانی      (با اینکه دنیا فانی است انسانها پیچیده اند )
بویوک احتراملا رامیز تکانی              شعر :رامیز تکانی 

رامیز تکانی   

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۷
بهرام رحمانی

نظرات  (۱)

۱۰ بهمن ۰۱ ، ۰۱:۳۰ سجاد فرزانه

عالی بود

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی